Перейти к содержанию



British Lawyer

Важные судебные решения и новости для иммигрантов

Рекомендуемые сообщения

Важное решение Веховного Суда в отношении лишения гражданства

 

SSHD v Al-Jedda (2013) UKSC62

 

"After 5 years and more litigation, the Supreme Court has confirmed that taking away British citizenship is impermissible if it results in statelessness".

 

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Кэмерон хочет ограничить перемещения по ЕС

 

Премьер-министр Великобритании Дэвид Кэмерон намерен ограничить права мигрантов из европейских стран. Он предлагает снизить выплату социальных пособий вновь прибывшим в Соединенное Королевство, а также запретить им свободно перемещаться внутри Евросоюза к более благополучным соседям.

 

Премьер-министр отметил, что население Великобритании "глубоко обеспокоенно" уровнем иммиграции из Болгарии и Румынии. С конца следующего года жители этих стран, вступивших в Евросоюз в 2007 году, смогут полностью пользоваться правом свободного въезда в Великобританию.

 

В связи с этим Дэвид Кэмерон заявил о необходимости введения новых правил, которые не позволят рабочим из бедных стран запросто перебираться к более благополучным в экономическом плане соседям. По словам политика, принцип свободного перемещения подтолкнул население европейских стран, а в особенности жителей новых членов Евросоюза, к массовой миграции, и от этого, по его словам, ничего хорошего ждать не стоит, передает НТВ.

 

Маячащая перспектива вступления в Евросоюз балканских государств и Турции заставила главу британского правительства заговорить о необходимости принятия новых ограничительных соглашений и об угрозах бесконтрольной миграции, которая непременно скажется на рынке труда. По мнению Кэмерона, Евросоюзу необходимы перемены, "если он хочет вернуть доверие людей".

 

Британский премьер заявил, что если Консервативная партия останется у власти после выборов 2015 года, то правительство будет способствовать принятию мер, которые бы позволили ограничить миграцию из стран Евросоюза, прежде всего, из стран Восточной Европы и потенциальных новых стран-членов Евросоюза.

 

Предлагаемые Кэмероном меры направлены на то, чтобы снизить количество мигрантов из менее развитых стран союза, прибывающих в Великобританию ради высоких социальных выплат. Премьер предлагает ограничить выплату пособий по безработице для вновь прибывших мигрантов, передает РИА Новости.

 

У них не будет права на пособие в течение первых трех месяцев после прибытия в страну. Если после шести месяцев мигрант не найдет работу, то выплата пособия может прекратиться.

 

Также Кэмерон предлагает ввести более строгие критерии для определения права на получение других социальных пособий, а также ограничения на получение государственной поддержки в поиске жилья. Кроме того, власти будут вправе выслать из страны тех мигрантов, которые не будут искать работу.

 

При этом им запретят повторный въезд в страну на год. Наконец, премьер предлагает увеличить в четыре раза штраф для работодателей, которые выплачивают зарплату ниже уровня минимальной оплаты труда.

 

 

]]>Источник]]>

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Как проходит арест в UK BA PEO

 

Коллега рассказывала.

 

Подавала недавно несколько заявлений клиентов в т.н. личном визите в одном из PEO.

 

Напротив нее сидел парень. Сдал документы. Пригласили на биометрики. Сдал биометрику. Потом его вызвали к case-worker снова. Потом охрана тихонько заблокировала двери и через другой вход вошли несколько полицейских. Через несколько минут парня вывели в наручниках.

 

Вот так происходят аресты в PEO.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Продление Tier 4 в PEO после отказа по почте с просроченной визой и без паспорта

 

Обратилась клиентка. Tier 4. Подавала заявление по почте. Забыла про т.н. maintenance.

 

Отказа датирован 2 ноября, виза закончилась 5 ноября. UK BA непонятно по каким причинам забрал все паспорта и дал право апелляции (право апелляции должно предоставляться когда на момент отказа у заявителя заканчивается виза).

 

Выиграть апелляцию по «забывчивости» после изменений в мае 2011 фактически невозможно. Но куплены билеты и новый год клиентка хотела встретить с семьей на Родине.

 

Взяли справку из банка родителей о том, что деньги есть + письмо о том, что родители поддерживают заявление клиентки. Получили письмо через курьера.

 

На следующий день я подавал заявления с клиентами в нашем <noindex>"местном" PEO</noindex>. Заодно и спросил у нашего reps manager о возможности переподать заявление т.к. еще не прошли 28 дней с момента окончания визы. Заметил, что паспорта забрали, хотя не должны были, т.е. смогут ли они запросить паспорта чтобы они были в PEO в день подачи ?

 

Менеджер попросила все данные и через 30 минут сказала, что ей нужно будет дней 10, чтобы получить паспорта клиентки. В крайнем случае попросила принести копию паспорта и виз (!).

 

Через 1 день менеджер позвонила и сказала, что она нашла, в каком отделении UK BA (отказ пришел из Bootle, но потом их передали в UK BA Removal Department). За 2 дня до подачи заявления менеджер позвонила и сказала, что паспорта у них и что нам их отдадут в день подачи.

 

Подавали в PEO Solihull вчера. Паспорта отдали сразу, когда зарегистрировались у охраны.

 

Заявление клиентки рассмотрели за 4 часа (Tier 4 рассматривают дольше). К caseworker не вызывали, сразу вызвали на биометрику (особенности Tier 4).

 

Ждем BRP карточку. Обычно приходит на 3-й день курьером DX.

 

Делюсь опытом.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Консультации кабинета министров с юристами и др. агенствами в отношении гостевых виз

 

Кабинет министров проводит консультации с юристами и другими заинтересованными сторонами в отношении текущих правил по гостевым визам. Это делается для того, чтобы упростить существующие правила по гостевым визам.

 

На данный момент замечания по гостевым визам выливаются в следующие пункты (неформально):

 

 

· Forms are too long

· They are too complicated

· They ask unnecessary questions

· You charge too much

· The visitor category as achieved a complexity previously seen only in higher physics.

· UK BA sends some off-putting messages

 

Если у кого-то есть другие замечание, напишите мне по E-mail: [email protected] и я передам их в соответствующий огран.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Реформа иммиграционных судов

 

28-11-2013 получил интересный документ от HM Courts & Tribunal Services, где говорится о том, что будет меняться система проведения иммиграционных апелляций

 

Сейчас между подачей апелляции и слушанием дела проходит несколько месяцев (бывает 6 и более). Документы (апелляционная папка) на само слушание дела нужно подать не позже чем 5 рабочих дней до слушания апелляции в суде. Это удобно тем, что есть возможность собрать недостающие документы и вложить их в апелляционную папку для представления на суде. Так же могут появиться новые документы, например, подтверждающие, что ситуация апеллянта не изменилась, пара живет вместе, спонсор работает и т.п. документы, «усиливающие» аргументы апеллянтов.

 

Но в этом случае, оказывается, у UK BA нет времени ознакомиться с документами из апелляционной папки за такой короткий срок, поэтому по версии суда UK BA нужно дать возможность ознакомиться с подаваемыми документами и принять решение, нужно ли им настаивать на отказе или же нужно отозвать отказ.

Планируется, что в ближайшее время новые правила вступят в силу и при подаче апелляции придется в короткий срок (обычно 10 дней при отказах внутри страны и 28 дней при отказе за рубежом) подавать все документы, которые есть на руках и апеллянта и на которые апеллянт сможет полагаться на суде, что для некоторых апеллянтов будет, мягко говоря, не в их пользу.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новые формы с 01-12-2013

 

Немного с опозданием, но тем не менее: <noindex>http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitecont...ber/67-newforms</noindex>

 

Появилась новая форма: FLR(AF).

 

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Statement of changes in the UK Immigration Rules on 09 December 2013

 

Ссылка:

 

<noindex>https://www.gov.uk/government/speeches/stat...ration-rules--6</noindex>

 

Резюме:

 

Home Office Statement of Changes in Immigration Rules HC 887

 

Written ministerial statement (WMS) laid in Parliament on 9 December 2013, and delivered in the House of Commons by Theresa May and in the House of Lords by Lord Taylor of Holbeach

 

Takes effect from 30 December 2013 (1 January 2014 for changes pertaining to the electronic visa waiver). Make changes to the arrangements for holders of Oman, Qatar, the United Arab Emirates passports and documents issued by the Holy See (set out in Appendix 1 to the Immigration Rules)

 

Passport holders of Oman, Qatar and the United Arab Emirates will be able to obtain an ‘Electronic Visa Waiver’ document in advance of travel to the UK. Holders of the document used and held in accordance with the specified requirements will not require a short-stay visa for travel to the United Kingdom. There is no fee, there will be no requirement to give biometrics or attend a visa application centre. Special arrangements apply to Eurostar journeys and to crossing the land border from the Republic of Ireland.

 

A person who holds a Service, Temporary Service or Diplomatic passport issued by the Holy See will no longer require a visa to visit the United Kingdom.

 

Also make technical amendments to the Immigration Rules arising from the inclusion of a new Appendix Armed Forces (see statement of changes presented to Parliament on 8 November 2013). In other words these rules were not drafted properly in the first place. These are consequential changes to the general grounds for refusal, “clarification” that the four-year limit on the duration of leave granted to members of the armed forces who are not exempt from immigration control includes leave granted under the concession which previously applied to these applicants, and “clarification” that former members of HM Forces who have been granted limited leave under the current concession to allow for a recovery period following medical discharge are able to sponsor a partner or child. A further amendment replaces the income threshold with a maintenance and accommodation requirement for a child applicant where neither parent is themselves subject to the income threshold e.g. because both parents are serving or have leave on discharge from HM Forces.

 

Also make a change relating to Tier 1 (Graduate Entrepreneur) applicants endorsed by UK Trade and Investment. The statement of changes relax the requirement that an applicant have been awarded a degree within the last 12 months for applicants endorsed by UK Trade and Investment, allowing them to have graduated at any time before they apply.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Tuberculosis testing in Russia and other ex-USSR Republics - обратите внимание

 

Обратите внимание:

 

<noindex>http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/countrie.../?langname=null</noindex>

 

From 31 December 2013, residents of Russia who wish to come to the UK for more than 6 months must be tested for tuberculosis (TB) before applying for a visa. If you apply in Russia on or after 31 December 2013, you will need to take a TB test if you are applying to come to the UK for 6 months or longer.

 

If you plan to come to the UK for less than 6 months you do not need a TB test, unless you are applying for a 6 month fiancé (e) visa. You do not need to take the test if you are applying to come to the UK as the family member of European Economic Area (EEA) national exercising EU treaty rights in the UK.

 

If you apply for a visa before 31 December you will not need to take a TB test.

 

В списке так же:

 

  • Kyrgyzstan
  • Azerbaijan
  • Uzbekistan
  • Turkmenistan
  • Tajikistan
  • Georgia

 

 

Т.е. относится ко всем "долгосрочным" визам типа виза невесты, жены, Tier 1/2/4, члены семьи и т.п.

 

Исключение составляют "короткие" гостевые визы и т.н. EEA Family Permits.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Government response to the consultation on migrant access and financial contribution to NHS provision in England:

 

<noindex>https://www.gov.uk/government/consultations...-use-of-the-nhs</noindex>

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

С момента начала своей работы и на конец 2013 года Capita “посодействовала” 4160 лицам покинуть Великобританию

 

Количество департационных ордеров выданых UK BA за 2010-2012 года: 11364

 

AB (Ahmadiyya Association UK: letters) Pakistan [2013] UKUT 00511(IAC)

 

In deciding a claim to international protection based on a person’s Ahmadi faith where credibility is in issue, the more that a letter from the Ahmadiyya Association UK contains specific information as to the claimant’s activities in the United Kingdom, the more likely the letter is to be given weight.

 

Babajanov (Continuity of residence - Immigration (EEA) Regulations 2006) [2013] UKUT 00513 (IAC)

 

(1) The right of permanent residence under regulation 15 of the Immigration (European Economic Area) Regulations 2006 is capable of being established whilst a national of a Member State or a family member of that national is outside the host country.

 

(2) Leaving aside military service, the reasons for that absence must come within regulation 3(2) (which corresponds with provisions 16(3) of Directive 2004/38/EC). The specific reasons set out in regulation 3(2)© are not exhaustive, given the phrase “such as”, which precedes them; but the absence must be for “an important reason”.

 

(3) Accordingly, in determining whether a period of absence falls within regulation 3(2)©, regard must be had to the purpose giving rise to that absence. The purpose needs to be of an importance comparable to those specified in regulation 3(2)© and involve (i) compelling events and/or (ii) an activity linked to the exercise of Treaty rights in the host country.

 

R (Hammed Mohammed Alhammadi) v SSHD (FCJR) [2013] UKUT 00540(IAC) 20

 

This dismissed fresh claim judicial involves a deciding not place very much weight on a report from the Medical Foundation for the Care of Victims of Torture. A considerable period has elapsed since the hearing.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

PEO Solihull временно (01/2014-04/2014) работает по новому адресу:

 

<noindex>http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/aboutus/...ge/?item=255976</noindex>

 

Цитата:

 

"Solihull public enquiry officeThis office is to be refurbished

 

Solihull premium service centre will be undergoing major refurbishment between January and April 2014. During this time Dominion Court will be closed and all appointments will be processed at Sandford House, 41 Homer Road, Solihull, B91 3QJ. On arrival for your appointment please make yourselves known to the security team who will be on hand to assist you through the process. Please do not arrive earlier than your appointment time, as there will be a limited waiting area within the office.

 

Once your case has been registered and you have provided your biometric data we may ask you to return later in the day to collect your documents, if this is convenient. When you attend your appointment we will discuss with you arrangements for collecting the decision on your application.

Solihull PEO is situated in Solihull town centre - a 5 minute walk from the railway station."

 

Обратите внимание.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Британия будет добиваться суровых ограничений для мигрантов, объявил премьер Кэмерон

 

Премьер-министр Великобритании Дэвид Кэмерон выступил за создание серьезных барьеров, ограничивающих массовый приток мигрантов из стран Евросоюза. По его словам, масштабы проблемы были неясны для создателей Евросоюза, и теперь ей надо серьезно заняться.

 

Правительство Великобритании будет добиваться от властей Евросоюза пересмотра условий членства страны в ЕС и намерено отстаивать заградительные меры по отношению к мигрантам из Евросоюза, заявил Кэмерон в интервью телекомпании ВВС.

 

"Я думаю, здесь есть две проблемы. Первая - это миграция в поисках дотаций. Нам нужно ужесточить законодательство в отношении таких мигрантов... Вторая проблема, об угрозе которой люди, основавшие ЕС, как мне кажется, даже и не догадывались, - это огромный масштаб передвижений", - цитирует "Интерфакс".

 

Премьер отметил, что после присоединения Польши, Латвии, Литвы и других стран к ЕС в Великобританию только на первых порах прибыли около 1,5 млн человек. При этом, как отмечает The Daily Mail, работающие в Великобритании подают заявки на пособия для своих детей, и получается, что деньги налогоплательщиков уходят тем, кто даже не живет на территории страны.

 

Как подчеркнул Кэмерон, необходимо разработать более эффективные меры по регуляции миграционных потоков в пределах Евросоюза: "Мы оцениваем, как мы бы могли путем переговоров изменить наши отношения с Европой, можем ли создать больше миграционных барьеров, чем у нас есть сейчас. Мы рассматриваем все возможности (для ограничения количества мигрантов)", - указал он.

 

Как напоминает РИА "Новости", ранее Кэмерон неоднократно заявлял о необходимости ограничения миграционных потоков в страну и даже допускал проведение референдума о выходе Британии из ЕС.

 

Премьер подчеркнул, что он не ставит под сомнение общие принципы ЕС, однако заметил, что не считает справедливым право мигрантов из стран-"новых членов" Евросоюза на получение высоких пособий по безработице в Великобритании, а также возможность использования ими бесплатной системы здравоохранения.

 

 

 

]]>Источник]]>

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Важные измения в Immigration (EEA) Regulations

 

Интересные моменты:

 

- Изменения для тех, кто рассматривает привоз non-EEA родственников в Великобританию по прецеденту Surinder Singh.

- Безвизовый въезд в Великобританию т. н. non-EEA family members из отпределенных стран

- Подтверждение срока, когда безработные граждане EU теряют т. н. статус «Worker»

 

The Immigration (European Economic Area) (Amendment) (No. 2) Regulations 2013 (SI 2013/3032)

 

Into force 1 January 2-14 and for the provisions about concerning “qualifying EEA State residence cards” (, 7 April 2014. These Regulations amend the Immigration (European Economic Area) Regulations 2006 (S.I. 2006/1003) as amended. The Regulations also amend, as the Explanatory note coyly puts it “ the way the United Kingdom gives effect to certain judgments of the Court of Justice of the European Union”, and address the application of the 2006 Regulations. The effect of the changes is to purport to

 

- restrict the extent to which a person who is involuntarily unemployed may retain the status of “worker”. Where a person worked for more than 12 months before becoming involuntarily unemployed, worker the regulations provide that that status may be retained for up to six months while the person is seeking work and has “genuine” prospects of employment, and for longer if the person can provide compelling evidence that he or she continues to seek work and has a “genuine” chance of being engaged.

 

- provide that a person who has worked for less than 12 months may only retain worker status for a maximum of six months.

 

- change the definition of “jobseeker” to clarify that a person may be a jobseeker both upon entering the UK, and where they have previously enjoyed a right to reside as a “qualified person” in another capacity. Under the regulations a person may only retain jobseeker status for more than six months if they are able to provide compelling evidence of seeking work and having a genuine chance of being engaged.

 

- provide for how residence by an accession State national previously subject to worker authorisation, as defined by the Accession (Immigration and Worker Authorisation) Regulations 2006 (S.I. 2006/3317) should be treated for the purposes of calculating periods of residence under the 2006 Regulations.

 

- require a British citizen to have “transferred the centre of his or her life” to another member State to acquire a right of residence in the UK for his or her non-EEA family member seeking a right to reside in the UK upon their return. Factors relevant to whether the centre of a person’s life has been transferred to another member State are said to be the period of residence in the other member State, the location of that person’s principal residence, and the degree of integration.

 

- provide that a non-EEA national who presents a “qualifying EEA State residence card” may be admitted to the UK. A “qualifying EEA State residence card” is stated to be a residence card issued under Article 10 of Directive 2004/38/EC by an EEA State listed in regulation 2 of the 2006 Regulations as amended by these Regulations, currently Germany and Estonia.

 

- “clarify” that the Secretary of State may revoke certain residence documentation where the person to whom it was issued never had a right to reside.

 

- provide that where the Secretary of State has reasonable doubt about a person’s right to reside under the 2006 Regulations, or wants to verify the identity of a person to apply for documentation that person, or a person connected to their right to reside (e.g. an EEA family member) can be invited for interview by the Secretary of State. Where that person, or a person connected to their right to reside, without good reason, fails to provide the requested information, or, on at least two occasions to attend an interview if so invited, the Secretary of State may decide that he or she is not entitled to a right to reside. In a nod to European law, the failure to attend an interview cannot be the sole basis for such a decision, nor should this provision be used in a systematic manner.

 

- provide that where a person has been removed from the UK on one previous occasion in a 12 month period for not having a right to reside, that person can be refused admission if they cannot demonstrate that, upon re-entry, they will have a right to reside other than that provided by regulation 13. Where a person is involved in a marriage or civil partnership of convenience or other fraudulent activity, measures to terminate or refuse a right to reside may also be taken.

 

- applies section 97A of the Nationality, Immigration and Asylum Act 2002 (c. 41) to EEA decisions made under the 2006 Regulations in certain national security cases. This prevents an appeal from being brought against that decision from within the United Kingdom, if the Secretary of State has certified that the removal of that person pending the appeal would not breach the United Kingdom’s obligations under the European Convention on Human Rights.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

UK BA fees consultation response published:

 

Собственно говоря:

 

<noindex>http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitecont...+and+updates%29</noindex>

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новые цены на визы UK BA с 6 апреля 2014.

 

Собственно говоря:

 

<noindex>http://www.legalcentre.org/files/new...ril%202014.pdf</noindex>

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Напоминание - некоторые заявления можно подавать в UK BA без оригиналов паспортов

 

Собственно говоря: <noindex>http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitecont...nts/90-passport</noindex>

 

12 November 2013

 

From 28 October 2013 if you are applying by post for extension of stay, indefinite leave to remain or British citizenship on the following forms, you no longer need to provide an original passport from the British or settled person supporting your application - a photocopy of their passport or travel document can be provided instead.

 

Applying for extension of stay or indefinite leave to remain

 

Forms FLR(M), SET(M) and SET(F)

 

fiancé(e) of a British citizen or settled person;

civil partner or proposed civil partner of a British citizen or settled person;

spouse of a British citizen or settled person;

unmarried partner of a British citizen or settled person;

same sex partner of a British citizen or settled person; or

child or other dependant relative of a British citizen or settled person.

Applying for British citizenship

 

Forms AN and MN1

 

spouse of a British citizen;

civil partner of a British citizen;

child of a British citizen parent.

The photocopy must include all pages of the passport, including any blank pages, and we will verify it with other government departments in accordance with the Data Protection Act 1998. We may request the original document at any time during the application process, and the application will be refused if you do not comply.

 

You must still submit your own original passport or travel document as part of your application.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Британский министр по делам иммиграции подал в отставку, случайно наняв уборщицу-нелегалку

 

Британский государственный министр по делам иммиграции Марк Харпер подал в отставку после того, как его уличили в найме уборщицы-иностранки, которая не имела разрешения на работу в Великобритании. Умысла в этом не было, но Харпер заявил, что, настаивая на принятии более строгих иммиграционных законов, он и сам должен соответствовать более высоким стандартам в этом вопросе, чем остальные.

 

"Интерфакс" со ссылкой на ВВС сообщает, что Харпер был введен в заблуждение работницей, предъявившей ему фальшивые документы. Сейчас дело его уборщицы передано в органы, занимающиеся выдворением нелегальных мигрантов.

 

Правящая Консервативная партия взяла курс на сокращение потока мигрантов в Британию. Харпер на посту госминистра по иммиграции был знаменит тем, что добивался принятия законов, которые бы обязывали не только работодателей, но также арендодателей и медицинских работников проверять документы у мигрантов.

 

Кроме того, при нем по Лондону стали ездить вызвавшие многочисленные нарекания минивэны с социальной рекламой: "Нелегал? Убирайся домой или готовься к аресту".

 

 

]]>Источник]]>

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Sabir (Appendix FM – EX.1 not free standing) [2014] UKUT 00063 (IAC)

 

It is plain from the architecture of the Rules as regards partners that EX.1 is “parasitic” on the relevant Rule within Appendix FM that otherwise grants leave to remain. If EX.1 was intended to be a free- standing element some mechanism of identification would have been used. The structure of the Rules as presently drafted requires it to be a component part of the leave granting Rule. This is now made plain by the respondent’s guidance dated October 2013.

 

Kareem (Proxy marriages – EU law) [2014] UKUT 00024(IAC)

 

a. A person who is the spouse of an EEA national who is a qualified person in the United Kingdom can derive rights of free movement and residence if proof of the marital relationship is provided.

 

b. The production of a marriage certificate issued by a competent authority (that is, issued according to the registration laws of the country where the marriage took place) will usually be sufficient. If not in English (or Welsh in relation to proceedings in Wales), a certified translation of the marriage certificate will be required.

 

c. A document which calls itself a marriage certificate will not raise a presumption of the marriage it purports to record unless it has been issued by an authority with legal power to create or confirm the facts it attests.

 

d. In appeals where there is no such marriage certificate or where there is doubt that a marriage certificate has been issued by a competent authority, then the marital relationship may be proved by other evidence. This will require the Tribunal to determine whether a marriage was contracted.

 

e. In such an appeal, the starting point will be to decide whether a marriage was contracted between the appellant and the qualified person according to the national law of the EEA country of the qualified person’s nationality.

 

f. In all such situations, when resolving issues that arise because of conflicts of law, proper respect must be given to the qualified person’s rights as provided by the European Treaties, including the right to marry and the rights of free movement and residence.

 

g. It should be assumed that, without independent and reliable evidence about the recognition of the marriage under the laws of the EEA country and/or the country where the marriage took place, the Tribunal is likely to be unable to find that sufficient evidence has been provided to discharge the burden of proof. Mere production of legal materials from the EEA country or country where the marriage took place will be insufficient evidence because they will rarely show how such law is understood or applied in those countries. Mere assertions as to the effect of such laws will, for similar reasons, carry no weight.

 

h. These remarks apply solely to the question of whether a person is a spouse for the purposes of EU law. It does not relate to other relationships that might be regarded as similar to marriage, such as civil partnerships or durable relationships.

 

Иммиграционный дайджест 02.14

 

The Immigration (Employment of Adults Subject to Immigration Control) (Maximum Penalty) (Amendment) Order 2014 (Draft so no SI number yet)

 

Not yet in force. Amends the Immigration (Employment of Adults Subject to Immigration Control)(Maximum Penalty) Order 2008 to increase the maximum penalty which may be imposed by the Secretary of State under section 15(2) of the Immigration, Asylum and Nationality Act 2006 on an employer who acts contrary to that section in the employment of an adult subject to immigration control to £20,000. There is a draft explanatory memorandum and draft impact assessments.

 

New UK Visa fees from 06-04-2014:

 

<noindex>https://www.gov.uk/government/speeches/immi...or-2014-to-2015</noindex>

 

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Отказ-апелляция-досрочная победа v причины отказа.

 

В прошлом году обратилась семейная пара (гражданка UK+ гражданин UA). UA раньше был женат на гражданке EU, развелся в UK, уехал домой уже после окончания визы. Встретил гражданку UK, через определенное время они расписались и подали на визу мужа. Пара ожидала ребенка.

 

Получили отказ. UA обвинили в том, что он не был честен с UK BA и когда развелся, не сообщил UK BA о разводе, вернулся на Украину после окончания визы и поэтому UK BA посчитали, что у UA...фиктивный брак.

 

Подали апелляцию со всеми имеющимися документами тогда (около 200+ страниц) в августе 2013. В конце прошлой недели пришло уведомление из суда о том, что Ответчик (Entry Clearance Officer - ECO) отозвал отказ.

 

Делюсь опытом.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ссылки на основные категории в обновленном сайте UK BA:

 

Asylum country specific asylum policy operational guidance

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...guidance-notes</noindex>

 

Asylum Process Guidance

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...ocess-guidance</noindex>

 

Asylum Process Instructions

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...y-instructions</noindex>

 

Asylum Support Policy Bulletins

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...licy-bulletins</noindex>

 

Services for asylum applicants refugees and migrants

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...s-and-migrants</noindex>

 

Enforcement Instructions and Guidance

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...s-and-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Appeals

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry clearance Guidance Basics

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance EEA Nationals

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Refusals

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Refusals and Transit

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Right of Abode

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Maintenance and Accommodation

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Non-points based employment

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

Entry Clearance Guidance Settlement

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...rance-guidance</noindex>

 

European Casework Instructions

<noindex>https://www.gov.uk/government/public...k-instructions</noindex>

 

Immigration Directorate Instructions Chapter 1 General Provisions

 

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...e-instructions</noindex>

 

Immigration Directorate Instructions Chapter 15 Armed Froces

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...e-instructions</noindex>

 

Immigration Directorate Instructions Chapter 8 Family members Transitional Arrangements

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...e-instructions</noindex>

 

Immigration Directorate Instructions Chapter 8 Family members Appendix FM

<noindex>https://www.gov.uk/government/public...family-members</noindex>

 

Immigration Directorate Instructions Chapter 9 entry Clearance Refusal of Leave to enter

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...e-instructions</noindex>

 

Immigration Directorate Instructions Chapter 15 Armed Forces

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...e-instructions</noindex>

 

Immigration Rules

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...igration-rules</noindex>

 

Index to the Immigration Rules with hyperlinks

 

<noindex>https://www.gov.uk/government/upload...es_-_Index.pdf</noindex>

 

Modernised guidance Applications

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance other cross-cutting guidance

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance Asylum and other humanitarian categories

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised Guidance Enforcement and Criminal Investigations

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance Criminality and detention

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance family members settlement

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance identity checks

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised Guidance : Other immigration categories

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised Guidance : Studying

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance Swiss Nationals and Association Agreements

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised guidance visitors

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Modernised Guidance : Working in the UK

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nised-guidance</noindex>

 

Nationality Instructions Vol 1

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...tions-volume-1</noindex>

 

Nationality Instructions Vol 2

<noindex>https://www.gov.uk/government/public...tions-volume-2</noindex>

 

Passenger Document Checks

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...nger-documents</noindex>

 

Sponsors – information for employers and educators

<noindex>https://www.gov.uk/government/collec...-and-educators</noindex>

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новые изменения в Правилах. Украина и Беларусь добавлены в список по справкам о туберкулезе (долгосрочные визы, визы жен, невест и т.п.).


 

<noindex>https://www.gov.uk/government/uploads/syste...HC1130socEM.pdf</noindex>

 

New countries have been added to the TB screening list: Algeria, Belarus, Bhutan, Burma, Iraq, Sri Lanka and Ukraine.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Список одобренных UK BA клиник: <noindex>https://www.gov.uk/government/collections/t...pproved-clinics</noindex>

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Очередное изменение в Правилах (Tier 2, PBS maintenance и т.п.)

 

<noindex>https://www.gov.uk/government/speech...ation-rules--7</noindex>

 

Документ: <noindex>http://www.legalcentre.org/files/14....tion-Rules.pdf</noindex>

 

Есть пара интересных изменений (возврат к старому ?):

 

The minister for Immigration and Security (James Brokenshire):

 

My Rt Hon Friend the Home Secretary is today laying before the House a Statement of Changes in Immigration Rules as set out below. The government is making a package of changes to Points-Based System work routes to improve flexibility for applicants and help to boost economic growth.

 

This includes expanding the Tier 1 (Exceptional Talent) category to include leading talent in the digital technology sector, who are endorsed by Tech City UK, as well as making it easier for applicants in this category to apply from overseas, and to count time spent in other immigration categories towards qualifying for settlement.

 

I am responding to feedback from Higher Education Insti***ions (HEIs) participating in the Tier 1 (Graduate Entrepreneur) scheme by removing the ring-fencing of places for MBA graduates and the current restrictions on participants’ graduation dates. This will make the scheme more flexible and simpler to operate.

 

In Tier 2, the main work route for those with a skilled job offer, I am improving flexibility for employers and migrants by allowing applications to be granted for up to five years at a time, rather than a maximum of three years at a time as at present. I am also today laying amending regulations which will ensure that changes to Tier 2 requirements are also applied to Croatian nationals.

 

I am adding Oman, Qatar and United Arab Emirates to the list of countries whose nationals benefit from different documentary requirements and ending the exemption from the genuineness test that applies to nationals on this list when applying for a Tier 4 visa.

 

I am also making scheduled updates to salary and maintenance fund requirements, as well as a number of other minor changes to Points-Based System categories. The maintenance fund changes will take effect for applications made from 1 July.

 

I am creating a new category for overseas government sponsored language teachers under the Tier 5 Government Authorised Exchange route. This will enable government sponsored teachers to share knowledge and awareness of foreign languages and cultures in the UK. The first of these schemes will support a Mandarin teaching scheme designed to foster good cultural relations between the UK and China.

 

I am making changes to the curtailment provisions in Part 9 of the Immigration Rules (General Grounds for Refusal) to support the Home Office in its work to take robust action against those who attempt to abuse the immigration system and ensure that migrants do not retain leave to which they are no longer entitled. In particular, I will:

*incorporate the grounds in section 10(1)(B) and © of the Immigration and Asylum Act 1999 in preparation for the changes made by the Immigration Bill *enable leave to be curtailed where a Points-Based System sponsor notifies the Home Office that a migrant’s period of study or work is due to end earlier than had been originally planned when leave to enter or remain was granted *make further minor changes to ensure that the wording and the intentions of the rules are clear and consistent.

 

I am making changes to the visit visa requirement for Bahraini nationals. Bahraini nationals who hold diplomatic and special passports issued by Bahrain when travelling to the UK for the purpose of a general visit will no longer have to obtain a visit visa to travel to the UK.

 

The government keeps visa regimes under constant review to ensure that the UK has the right visa requirements set in the right places, aligned to risk. Today I am laying changes to the Immigration Rules to require all Venezuelan nationals to obtain a visa before visiting the UK. UK Visas and Immigration continues to be focussed on delivering an excellent customer service and ensuring that the UK maintains a competitive visa system that can innovate in order to ensure that Britain succeeds in the global race.

 

In order to comply with the Supreme Court’s judgment in Munir, we are incorporating into the Immigration Rules discretionary policies for civilian employees of NATO and the Australian Department of Defence, and employees of firms under contract to NATO.

I am making minor changes and clarifications to the Immigration Rules relating to family life. These mainly reflect feedback from caseworkers and legal practitioners on the operation of the rules.

 

I am also clarifying the knowledge of language and life provisions which apply for settlement applications by partners and children of members of HM Forces.

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Текущая трактовка UK BA сценариев по Surinder Sigh

 

Есть довольно интересные моменты. В частности, что может являться т.н. "переносом центра жизни из Великобритании", а что нет: <noindex>http://www.legalcentre.org/files/Surinder-Singh-redacted.pdf</noindex>

Помощь русскоговорящего адвоката высшей категории: консультации, проверка заявлений, ведение дел:  www.legalcentre.org  Mob/Viber/WhatsApp:+44(0)77 911 45 923, Skype: immigration_lawyer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.



×
×
  • Создать...