Перейти к содержанию



fregat222

Новости в Украине

Рекомендуемые сообщения

  • Главный Модератор

Зеленський: Множинне громадянство дасть можливість людям за кордоном допомогти Україні

Президент Володимир Зеленський закликав українців за кордоном не спішити відмовлятися від громадянства, а множинне громадянство допоможе це вирішити.

Джерело: Зеленський на підсумковій пресконференції 19 грудня

Пряма мова: "Про множинне громадянство я говорив ще до початку повномасштабної війни, це було в нашій програмі. Я дійсно вважаю, що це нормально і я вважаю, що українців дійсно є 60 мільйонів у світі.

І не всім обов’язково жити в Україні, у них є історія, і свої сім’ї, хтось народився в Канаді в США, але ми маємо дати їм можливість підтримувати Україну, відчувати, що вони українці, допомагати, відкривати бізнеси тут, сплачувати податки тощо. Все це точно іде в плюс Україні".

Деталі: Президент також закликав жінок з дітьми, які працевлаштовуються за кордоном, не спішити відмовлятися від громадянства України і множинне громадянство може вирішити це питання.

Також Зеленський прокоментував, повернення українських біженців.

Пряма мова: "Ми повинні захищати всіх громадян України. Я вважаю, більшість людей приїде, коли буде потужніша ППО. Багато приїде, я не знаю, чи більшість. Складно сказати, бо там є у людей працевлаштування, діти пішли в школи тощо. Друге, що буде впливати – це зменшення підтримки від європейських країн людям, які виїхали".

Джерело

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Риторика Зеленського пахне шизофренією. З одної сторони множинне громадянство. З іншої "мобілізація і санкції", відловимо всіх в Німеччині і повернемо. 

Як це може співіснувати може пояснити хіба що Подоляк

Изменено пользователем Art777
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Яке громадянство отримує дитина, народжена за кордоном — роз’яснення Офісу омбудсмена

Дитина, яка народилася за кордоном, автоматично отримує українське громадянство, якщо хоча б один із її батьків українець.

Це роз’яснили у пресслужбі Офісу омбудсмена.

«Якщо батьки чи один із батьків на момент народження дитини є громадянами України, то дитина автоматично отримує громадянство України, незалежно від місця її народження», — зазначається в повідомленні.

У пресслужбі поінформували, що держреєстрацію актів громадянського стану українців за кордоном проводять диппредставництва та консульські установи України.

Зазначається, що на їхніх офіційних сайтах розміщено список необхідних документів для отримання свідоцтва про народження.

До стандартного пакету документів входять:

  • документ із лікарні про народження дитини, або довідка лікаря, який приймав пологи поза пологовим будинком;
  • паспорти обох чи одного з батьків (якщо документи в одного з батьків відсутні, відомості про нього визначатимуться на підставі свідоцтва про шлюб);
  • свідоцтво про шлюб або заяву матері/батька щодо встановлення батьківства, чи спільну заяву батьків, які не є подружжям.

«Якщо є інші документи (свідоцтво про смерть одного з батьків, рішення суду про визнання батька зниклим безвісти тощо), їх також необхідно додати до пакету документів», — наголошується в повідомленні. 

Джерело

 
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Чому українські біженці насправді повертаються додому: дослідження

Більшість українців, які повернулися, більше не планують виїжджати за кордон   

Дві треті українських біженців за кордоном хочуть повернутися в Україну в майбутньому. Більшість тих, хто вже повернувся, планують залишатися у своїй країні, пише аналітична платформа «Вокс Україна».

Згідно з даними опитування, 63% тих, хто виїжджав, вже повернулися до України. 71% – до рідного міста, чверть – в інші області країни. Не планували повернення до своєї країни – 13%. Більшість із тих, хто повернувся, хотіли залишитися в Україні, лише 7% мали намір виїхати за кордон знову.

Додому частіше поверталися неодружені біженці, ті, хто мав батьків в Україні, а також ті, хто віддалено працював на українські компанії. 9 з 10 біженців, що повернулися, зазначали вплив емоцій на прийняття рішення щодо повернення до України. Для 62% опитаних емоційні фактори були ключовими.

На повернення біженців вплинули такі фактори:

  • туга за домом – 58%;
  • туга за Батьківщиною – 51%;
  • туга за сім'єю – 41%;
  • бажання дітей повернутися в Україну – 36%;
  • відчуття самотності ("за кордоном нікому не потрібні") – 36%;
  • бажання, щоб діти навчалися в Україні – 26%;
  • можливість бути корисним для України та брати участь у відновленні – 27%;

Водночас на рішення повернутися 84% українців вплинули й складнощі за кордоном – це стало ключовим фактором для кожного п'ятого респондента. Зокрема, серед проблем називалися відсутність свого житла, складнощі з працевлаштуванням, зниження рівня добробуту, гірша медицина, вивчення мови, відсутність друзів.

Мешканці західних регіонів з більшою імовірністю планують залишитися. З меншою – ті, хто планував емігрувати ще до війни, а також ті, чий рівень добробуту за кордоном зріс.

До слова, польська влада готується до можливої нової хвилі біженців з України. «Ми не можемо виключити, що російський наступ призведе до усунення фронту на Захід і призведе до того, що в Польщі з'являться ще мільйони українців, зокрема переважно жінки та діти», – заявив заступник міністра закордонних справ Польщі Анджей Шейн.

Джерело

 
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Законопроєкт Зеленського: хто зможе отримати множинне громадянство в Україні

Глава Міністерства закордонних справ України Дмитро Кулеба виступив за ініціативу множинного громадянства

Володимир Зеленський раніше анонсував законопроєкт, що дозволить запровадити інститут множинного громадянства в Україні. Хто та за яких умов зможе отримати множинне громадянство – далі.

В Україні вже давно обговорюється питання впровадження множинного громадянства, яке має стати елементом державної політики, спрямованої на збереження та розвиток всесвітньої української спільноти.

Глава Міністерства закордонних справ України Дмитро Кулеба виступив за цю ініціативу, зазначаючи, що подвійний паспорт стає необхідністю для багатьох українців, зокрема для тих, хто змушений був залишити Україну. Проте, таке громадянство має бути обмеженим, забороняючи подвійне громадянство з державами-агресорами. 

Множинне громадянство в Україні

Міністр закордонних справ Дмитро Кулеба заявив, що множинне громадянство в Україні має бути елементом державної політики, спрямованої на збереження та розвиток міжнародної української спільноти. 

Кулеба вважає, що «подвійний» паспорт є необхідністю для багатьох українців. У своєму виступі на Світовому конгресі українців міністр закордонних справ зазначив, що йдеться насамперед про тих, хто був змушений емігрувати до інших країн через війну. За його словами, рішення дозволить мільйонам українців за кордоном зберегти або отримати українські паспорти. 

Що таке множинне громадянство 

Подвійне громадянство – це громадянство, при якому особа постійно визнається громадянином двох або більше країн за законами цих країн. Наразі, згідно з Конституцією України (стаття 4), існує лише одне національне громадянство.

Навіщо в Україні множинне громадянство

Кулеба зазначив, що для українців, які живуть за кордоном, дуже важливо підтримувати зв'язки з Батьківщиною. 

«Йдеться про майбутнє України та українців. Тому множинне громадянство має бути одним з елементів державної політики, спрямованої на збереження і розвиток світового українства», – сказав він. 

Міністр нагадав, що Україна тривалий час вела складні дискусії з цього питання. Однак міністр закордонних справ вважає, що запроваджувати множинне громадянство необхідно, оскільки «ми повинні керуватися не страхом розповсюдження чужих паспортів всередині України, а силою українського паспорта в Україні й у світі». 

Міністр закордонних справ також виступає за те, щоб відкрити можливість для мільйонів українців за кордоном зберегти або отримати український паспорт. 

«Зі вступом України до Європейського Союзу українські паспорти матимуть такий самий статус, як і паспорти сусідніх європейських країн», – додає Кулеба.

Кого стосуватиметься заборона на подвійне громадянство

Україна планує дозволити подвійне громадянство не з Росією, а з ЄС, заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба. 

«Звичайно, ця політика має бути реалізована розумно. Безумовно, подвійне громадянство з країнами-агресорами або недружніми країнами має бути заборонене», – сказав очільник української дипломатії. 

Україна також планує прийняти ліберальну політику щодо подвійного громадянства, але з обмеженнями для вищих посадових осіб. 

«Ми працюємо над відповідними законодавчими змінами разом з нашими депутатами. Є один виняток – держава-агресор, з якою не може бути розмов про подвійне громадянство – ми плануємо дозволити його лише з країнами ЄС та дружніми країнами. Такий крок об'єднає мільйони українців з усього світу, і Україна не буде перешкоджати їхній інтеграції в інші суспільства», – додав він.

Але як зазначає Кулеба, є другий фактор:

«Якщо у вас більше одного паспорта, чи маєте ви право стати народним депутатом? Чи можуть вони стати міністрами? Будуть різні політики та різні обмеження, щоб запобігти зловживанням. Ви повинні бути громадянином однієї країни, України, щоб займати таку посаду».

Зміни законопроєкту про множинне громадянство

Нагадаємо, що у 2020 році Верховна Рада відклала обговорення президентського законопроєкту про громадянство. 

Законопроєкт був відкладений через те, що парламентські експерти дійшли висновку про неможливість розв'язувати цю проблему лише на законодавчому рівні без внесення змін до Конституції. 

У грудні 2021 року президент України Володимир Зеленський подав до парламенту законопроєкт про множинне громадянство. Однак до сьогодні жодних зрушень у цьому питанні не було.

Як свідчили дані опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва, тоді 48% українців не підтримували ідею запровадження подвійного та множинного громадянства.

Джерело

 
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Україна видаватиме росіянам посвідки на проживання: Міграційна служба назвала умови

Для отримання росіянами посвідки в законодавстві України з’явилася спеціальна процедура

Росіяни, які тривалий час живуть в Україні та не підтримують стосунків з країною-агресоркою, можуть отримати посвідку на проживання. Про це в інтерв’ю Укрінформу розповів Вячеслав Гузь, начальник Центрального міжрегіонального управління Державної міграційної служби в м. Києві та Київській області.

«Сьогодні вони можуть обміняти посвідку до останнього дня її закінчення, але лише на підставі шлюбу, возз’єднання сім’ї чи працевлаштування. Для цього в законодавстві з’явилася новація – процедура продовження терміну тимчасового проживання на період, необхідний для документування посвідкою», – розповів він.

За словами Вячеслава Гузя, підставами для подовження перебування в Україні і видавання посвідки на проживання можуть бути:

  • шлюб;
  • возз’єднання сім’ї;
  • працевлаштування;
  • волонтерство;
  • навчання.

Чиновник також зауважив, що видавання посвідок на тимчасове проживання громадянам РФ вперше здійснюється за умови в’їзду на територію України за довгостроковою візою D, що є наслідком запровадження візового режиму з Росією. Інші категорії громадян Росії (волонтери, студенти тощо) можуть отримати дозвіл на проживання в Україні на підставі письмового клопотання центрального органу виконавчої влади України, до компетенції якого належить сфера діяльності таких осіб.

Гузь нагадав, що в листопаді 2022 року росіянам, які мали родину або роботу в Україні, Кабмін дозволив обміняти прострочені посвідки на тимчасове проживання для продовження законного перебування на території країни. Але потім обмін документів припинили.

Нагадаємо, Державна міграційна служба України буде перевіряти шлюби українців на фіктивність. Це допоможе уникнути схем з отриманням іноземцями громадянства. 

Раніше повідомлялося, що в Тернопільській області виявили особу із подвійним громадянством Королівства Швеції та Російської Федерації, уродженця міста Свердловськ, РФ. Після перевірки виявилося, що росіянин проживав на території України без законних на те підстав. 

Джерело

 
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Модератор

Громадяни США, Японії та країн ЄС зможуть набути громадянство України в спрощеному порядку – парламент готується схвалити законопроект

Громадяни США, Канади та країн ЄС зможуть стати українцями в спрощеному порядку: Верховна Рада розгляне законопроект про множинне громадянство, який визначає нові підстави набуття та втрати громадянства України.

Верховна Рада незабаром може розглянути поданий Президентом Володимиром Зеленським у січні 2024 року як невідкладний законопроект 10425 про множинне громадянство («про деякі питання у сфері міграції щодо підстав і порядку набуття та припинення громадянства України»).

Ним пропонується викласти Закон «Про громадянство України» в новій редакції, зокрема:

  • визначається перелік держав, громадяни (піддані) яких матимуть право набувавати громадянство України у спрощеному порядку. Спрощений порядок полягає у поданні такими особами декларації про визнання себе громадянином України;
  • встановлюються категорії осіб, які при набутті громадянства України подаватимуть декларацію про відмову від іноземного громадянства та визнання себе лише громадянином України;
  • передбачається, що до громадянства України не приймається особа:

1) яка засуджена в Україні за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину з урахуванням рівня загрози для національної безпеки держави;

2) яка вчинила на території іншої держави діяння, визнане Кримінальним кодексом України тяжким або особливо тяжким злочином;

3) яка створює загрозу національним інтересам, національній безпеці, охороні громадського порядку, суверенітету і територіальній цілісності України;

  • переглядаються підстави для втрати громадянства України, зокрема передбачається, що однією з таких підстав є добровільне набуття громадянином України громадянства рф, або громадянства (підданства) іншої держави, яка не визначена як держава, громадяни (піддані) якої набувають громадянство України у спрощеному порядку, якщо на момент такого набуття він досяг повноліття тощо.

Хто зможе набути громадянство в спрощеному порядку

Головною концептуальною новелою проекту є запровадження спрощеного порядку набуття громадянства України для окремих категорій іноземців, який полягає у поданні такими особами декларації про визнання себе громадянином України замість подання зобов'язання припинити іноземне громадянство.

Такий спрощений порядок надаватиметься, зокрема, іноземцям, які є громадянами держави, зазначеної у п. 7 ч. 1 ст. 1 цього Закону. Йдеться про більше ніж 40 держав, у тому числі держави-члени ЄС і G7. Зокрема, це Австрія, Бельгія, Болгарія, Велика Британія, Греція, Данія, Естонія, Ірландія, Іспанія, Італія, Канада, Кіпр, Норвегія, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Німеччина, Польща, Португалія, Румунія, Словакія, Словенія, США, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швеція, Швейцарія, Японія.

Тобто, такі особи матимуть право подавати декларацію про визнання себе громадянином України та позбавлятимуться обов’язку повернути паспорт іноземної держави до уповноважених органів цієї держави, як це наразі передбачено нині.

Відповідно до проекту «декларація про визнання себе громадянином України – документ, у якому іноземець, який є громадянином (підданим) держави, громадяни (піддані) якої набувають громадянство України у спрощеному порядку, при поданні заяви про набуття громадянства України, або його законний представник засвідчує, що в разі набуття громадянства України у правових відносинах з Україною особа визнає себе лише громадянином України».

«Новели проекту у своїй сукупності передбачають лібералізацію в Україні інституту подвійного/множинного громадянства», - зазначає Головне науково-експертне управління Верховної Ради.

Натомість, закладена у проекті ідея лібералізації інституту подвійного/множинного громадянства в Україні призведе до розширення кола осіб, які наділятимуться громадянськими правами, зокрема, виборчими правами.

«Варто враховувати, що такі особи можуть постійно проживати та бути інтегрованими у життя іноземної держави, але будуть користуватися політичними та громадянськими правами в Україні. В умовах України наявність в особи подвійного/множинного громадянства потенційно може створювати істотні проблеми у вирішенні питань щодо:

  • проходження особами з подвійним/множинним громадянством військової служби;
  • оподаткування;
  • забезпечення дипломатичного захисту таких осіб;
  • лояльності таких осіб по відношенню до держав їх громадянства;
  • реалізації такими особами виборчого права;
  • зниження обороноздатності держави, зокрема, шляхом ухилення осіб, що мають подвійне/множинне громадянство, від проходження військової служби та від кримінального чи іншого судочинства тощо.

Окремо варто зауважити, що в умовах правового режиму воєнного стану у зв’язку із повномасштабним вторгненням рф в Україну, глобалізацією та посиленням міграційних процесів, «гібридною війною» щодо України, ризиками незаконного втручання в електоральні процеси, надання іноземним громадянам, які одночасно мають громадянство України, виборчих прав може становити потенційну загрозу національній безпеці України.

Отже, втілення ідеї проекту, на наш погляд, потребує переосмислення підходів до визначення обсягу прав громадян України, що матимуть одночасно громадянство іноземної держави», - зазначали у ГНЕУ.

Крім того, законопроектом передбачається наділити Кабінет Міністрів повноваженнями затверджувати «порядок підготовки пропозицій щодо визначення держави, громадяни (піддані) якої набувають громадянство України у спрощеному порядку».

«Такий підхід не є достатньо зрозумілим, адже зміна переліку таких держав може відбутись лише шляхом внесення змін до цього Закону, але законодавча процедура визначається Регламентом Верховної Ради, а не актами Уряду. Варто також зважати на те, що спрощений порядок прийняття до громадянства, як правило, встановлюється для громадян конкретної держави на підставі двосторонніх міжнародних договорів, що є проявом принципу взаємності. Одностороннє закріплення спрощеного порядку набуття громадянства не є загальнопоширеною практикою у міжнародному праві», - зауважили у ГНЕУ.

Також згідно з пропонованою редакцією ст. 7 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» право на набуття громадянства України без засвідчення рівня володіння державною мовою, за умови подання зобов’язання про складання іспитів з основ Конституції України, історії України та на рівень володіння державною мовою матимуть також «особи, які набувають громадянство України у спрощеному порядку».

Одночасно, для набуття громадянства України за територіальним походженням, знання основ Конституції України, історії України, володіння державною мовою відповідно до рівня, визначеного Національною комісією зі стандартів державної мови є обов’язковими умовам.

«Такий підхід ставить осіб, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походження, у гірше становище ніж осіб, які є громадянами держав, що перелічуються у п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону в редакції проекту», - додають у ГНЕУ.

Нові підходи до втрати громадянства

У той же час, проектом встановлюються нові підходи до підстав для втрати громадянства України. «Так, однією із підстав втрати громадянства України є «добровільне набуття громадянином України громадянства держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом, або громадянства (підданства) іншої держави, яка не визначена як держава, громадяни (піддані) якої набувають громадянство України у спрощеному порядку…» (п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону).

За такого підходу створиться ситуація, коли іноземці, які набуватимуть громадянство України у спрощеному порядку, за вітчизняним законодавством матимуть право на законних підставах мати подвійне/множинне громадянство і користуватися всіма права і свободами громадянина України, в той час як громадяни України, які набуватимуть громадянство інших держав, що не включені до переліку держав, що міститься в п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону, підлягатимуть санкціям у вигляді втрати громадянства України.

Такі новели можуть розцінюватись як порушення принципу рівності громадян перед законом. Принагідно зазначимо, що наразі внормований чинним законодавством інститут втрати громадянства України, викликає різні погляди з теоретичної точки зору та узгодженості з конституційними нормами, а також певні складнощі у правозастосуванні.

Так, відповідно до конституційних приписів та норм чинного Закону громадянин України не може бути позбавлений громадянства (ст. 25 Конституції України, п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону). Водночас Закон передбачає механізм припинення громадянства. Однією з підстав припинення громадянства є його втрата. В експертному середовищі є думка, що, хоча «втрата» і «позбавлення» є різними процедурами, вони ведуть до одного й того ж результату: особа, якої це стосується, надалі не вважається громадянином відповідної держави, і якщо в неї немає іншого громадянства, то стає апатридом. Як зазначається в Доповіді Генерального секретаря ООН «Права людини та довільне позбавлення громадянства», «різниця між втратою та позбавленням не завжди очевидна, оскільки, якщо в одних державах передбачено автоматичну втрату громадянства на певній підставі, інші можуть використовувати ті ж підстави для наділення державних органів повноваженнями щодо позбавлення особи громадянства ...» (п. 4 Доповіді). В умовах України викликає труднощі тлумачення юридичного змісту понять «позбавлення громадянства» та «втрата громадянства», які використовуються у вітчизняному законодавстві, та їх співвідношення між собою. З огляду на зазначене, видається, що законодавчі підходи до питання втрати громадянства України також потребують тлумачення та/або внесення змін до Конституції України, у тому числі стосовно додаткових підстав втрати громадянства України в контексті конституційної заборони позбавлення громадянства» - вважають у ГНЕУ.

Також положенням п. 2 ч. 1 ст. 20 Закону в редакції проекту передбачено, що підставою для втрати громадянства України є «використання повнолітнім громадянином України, який має громадянство (підданство) іноземної держави, на території України паспортного документа іноземця, наслідком якого є створення загроз національній безпеці та/або національним інтересам України».

При цьому згідно оновленої ч. 2 ст. 20 Закону положення п. 2 ч. 1 ст. 20 не застосовуються, якщо внаслідок цього громадянин України стане особою без громадянства. Зазначені новели, як вказали у ГНЕУ, потребують доопрацювання, адже громадянин України не може стати особою без громадянства у ситуації описаній у новому п. 2 ч. 1 ст. 20, оскільки у ній йдеться про громадян України, які мають громадянство іноземної держави і відповідно не можуть стати особами без громадянства у разі втрати громадянства України.

Джерело

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.



×
×
  • Создать...